miercuri, 18 martie 2009

Interviu cu Adelina Ivan - "Zasha"


Zasha-cunosteam magazinul, stiam stilul, ma incantau creatiile brandului. Nu stiam nimic despre cine se ascunde in spatele numelui. La unul din evenimentele mondene, la care am participat, am remarcat o prezenta incantatoare, extrem de discreta si rafinata. Aveam sa aflu ulterior ca se numeste Adelina Ivan si este unul din designerii Zasha. Am dorit sa ii pot pune cateva intrebari despre tendintele actuale, stilul personal, viziunea sa despre moda si a acceptat.

T: Pentru cei ce nu va cunosc. Cine este Zasha?
A.I: Numele brandului, ZASHA, este rusesc. Eu am radacini spre partea asta si-mi plac multe nume rusesti. Atelierul ce poarta acest nume, l-am deschis in 2004 impreuna cu un alt designer: Antonela Badita.

T: Prima data cand te-am vazut a fost la un eveniment monden, fara sa stiu ca reprezinti Zasha. Mi-a atras atentia in mod deosebit look-ul tau impecabil, dar "altfel". Cum reusesti sa arati totdeauna atat de rafinat?
A.I: Ce sa-ti zic?! Eu nu consider ca am un stil impecabil dar ocolesc cliseele si incerc sa fac combinatii in care sa ma simt bine si care sa ma reprezinte. In ultima vreme port mai mult ZASHA

T: Cum arata in viziunea ta femeia care alege sa poarte brand-ul Zasha?
A.I: Este o fata cu un univers special, ancorata in contemporaneitate, cu simtul umorului, iubeste muzica, ii place sa creeze si sa inventeze si are acea indrazneala in a purta cu nonsalanta creatii si combinatii neuzuale.

T: De unde te inspiri cand realizezi o colectie anume?
A.I: Imi place sa ma joc cu formele si sa interpretez, nu imi stabilesc limite si incerc sa gasesc surse de inspiratie in tot ceea ce se intampla in jurul meu, in experientele pe care le consum. Sunt atrasa de potentialul pe care il are moda strazii si etern indragostita de ceea ce a insemnat fenomenul punk.

T: Cat de greu ii este unui tanar designer sa intre si sa se faca remarcat pe piata din Romania?
A.I: Nu cred ca este asa de greu. E foarte important sa aiba de spus o poveste captivanta, originala pe care sa stie sa o recreeze si cu care sa surprinda la nesfarsit

T: Daca ar fi sa schimbi domeniul incotro te-ai indrepta? Ai cumva si vreun talent ascuns?
A.I: Am o pregatire artistica si sunt atrasa de multe alte activitati creative: pictura, design interior, grafica. Le pot face insa in paralel, n-as renunta la ceea ce fac acum. Si ar mai fi si altele: ski-ul, calatoriile, iar una dintre cele mai recente pasiuni este cea pentru motorcycling.

T: Pe strazile din Bucuresti am observat destul de putini oameni care isi folosesc propria imaginatie pentru a-si crea un outfit. Ceilalti copiaza doar de la altii, fiindu-le mult mai usor. Cum privesti aceasta tendinta care practic duce la lipsa mesajului personal pe care fiecare individ ar trebui sa-l transmita prin alegerile sale vestimentare?
A.I: Exista aici obisnuinta de a consuma moda incarcata de clisee comerciale. Asta se intampla din lipsa unui anumit tip de cultura, lipsa creativitatii si a curajului de a spune lucruri despre tine.
T: De ce crezi ca inca pentru multi de la noi, moda inseamna ostentatie si sexualitate excesiva?
A.I: Cei care privesc lucrurile in acest fel sunt cei care nu au deschideri culturale, nu au repere si nici curiozitatea de a explora.

T: Putem vorbi de existenta in Romania a unui cult al modei?
A.I: Nu

T: Ce inseamna astazi a fi bine imbracat? Da-ne un exemplu de outfit care ar insemna pentru tine aceasta notiune?
A.I: Pentru mine, bine imbracat nu inseamna nici scos din cutie nici asortat nici "de marca". Imi plac oamenii care gasesc solutii din cele mai originale, la limita simplitatii, cei care sunt deasupra trendurilor, cei care dizolva tiparele. Ma atrage mai mult imaginea exprimata prin haine, personalitatea care transpare dincolo si pe care o descoperi in spatele hainelor: inteligenta, umor, intuitie, creativitate.

T: Te nemultumeste ceva in moda de la noi?
A.I: Lipsa unui sistem functional in acest domeniu, lipsa buyerilor, lipsa unui ajutor din partea statului.

T: Hainele pe care le creezi reprezinta in vreun fel concretizarea conceptiei tale despre viata?
A.I: Sigur, ceea ce creez ma reprezinta si face parte din universul meu.

T: Ca designer ce piesa vestimentara iti este cea mai draga?
A.I: Sarafanul, dar imi plac foarte tare si tricourile cu mesaj.

T: Daca ar fi sa-ti descrii stilul propriu intr-un singur cuvant care ar fi acela?
A.I: Punkish

T: Pe cine admiri din punct de vedere vestimentar?
A.I: Imi place foarte mult Debbie Harry, solista de la Blondie, dar cred ca e mai mult decat vestimentar, o admir pentru tot ceea ce a insemnat in muzica, pentru imaginea de diva punk si sex-simbol al generatiei new wave. Daca ar fi sa ma gandesc la cineva celebru, ar fi poate Kate Moss, intr-un anumit fel, dar am mai multe referinte printre persoane mai apropiate: Mona, Maria, Carla.

T: De ce oamenii sunt tratati in functie de hainele pe care le poarta? De exemplu o geanta Hermes, va aduce cu sine respect, consideratie si interes pentru posesoarea ei spre deosebire de o alta persoana, fara. Oare oamenii care nu si-o permit inseamna ca nu au nimic de spus, sunt de ignorat, nu pot avea o valoare?
A.I: Depinde de cercul in care te afli. Daca vorbim despre un obiect pe care se vede foarte clar marca si atat, eu ii consider mai ok pe cei care si-l permit dar nu ii intereseaza, cat si pe cei ce nu si-l permit dar nici nu si-l doresc.

T: Ce ne poti spune despre tendintele acestui sezon? Ce e IN si ce e OUT?
A.I: IN: platforme, palarii, bascute, salopete, vintage look, metalic look. OUT: ugg

T: Tinand cont de colectia Bitchicleta care a surpins in mod placut, ce urmeaza sa ne pregatesti?
A.I: O colectie foarte aproape de personalitatea mea, cu referiri la cultura punk, era studio 54 si new wave-ul anilor 70.

T: Unde gasim creatiile ZASHA?
A.I: In magazinul din spatele Ateneului Roman, pe str. Nicolae Golescu nr 20, in Idelier concept store, Superstar, Ummagumma, L'Armoire si Dada.

T: Ce ai vrea sa stie lumea despre Adelina Ivan?
A.I: Pentru mine este foarte important raspunsul publicului la ceea ce creez. Lucrurile acestea imi dau starea necesara iesirii din cotidian si ma fac sa caut noi resorturi de a merge mai departe, de a-mi pune la incercare imaginatia.

© 2009-Tatiana Ernuteanu- e-tatiana.blogspot.com

© 2009 – Tatiana Ernuteanu – e-tatiana.blogspot.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu