marți, 3 martie 2009

Vreau primavara mea!

Ca e sau nu 1 Martie, pentru mine primavara vine atunci cand o simt, cand zaresc prima zambila si soarele imi imprumuta din stralucirea lui. Atunci cand din imagini pot regiza notiunea de primavara, atunci cand seamana cu cele din copilaria mea. E primavara pentru mine ori de cate ori vreau eu si asta, pentru ca-mi pot aduce amintirile primaverilor trecute si parfumul magnoliilor, oricand, in viata mea.
M-am trezit cu dor de acest anotimp, asa cum mi se infatisa el si asa cum il percepeam la numai cativa anisori. Stiam pe atunci ca primavara avea sa vina cand trotuarul era uscat si-mi auzeam pantofii troncanind pe asfalt, cand mama imi schimba hainutele in culori pastelate, cand venea de la scoala si-mi arunca in poala zeci de martisoare care faceau deliciul a multor zile de joaca, cand ma trezeam cu capul gol in bataia vantului si cand cu lopetica scormoneam pamantul umed doar pentru e vedea ce este dincolo de primul strat. Uneori gaseam o margica, alteori un nasture, un dop de plastic, nimicuri intr-un cuvant, dar care imi creau senzatia ca orice poate ascunde ceva, o surpriza. Si acum surprizele imi dau batai de inima si-mi scot cel mai autentic zambet pe buze.
De atunci nu am mai simtit niciodata acest sentiment. Au venit si trecut zeci de primaveri, in care stiam doar uitandu-ma in calendar ca e 1 martie, nu pentru ca mirosul de afara mi-o spunea. Poate ca, o data cu varsta iti pierzi din capacitatile senzoriale, sau poate esti atat de captivat de viata trepidanta, incat restul trece doar ca un ciclu de viata. Dar primvara asta, am sa las zapada netopita de pe neinistile mele, am sa inchid tristetile pana la toamna, am sa-mi hranesc sufletul cu carti cu pagini parfumate de vreme si maini, am sa-mi scot din cufar haine de sarbatoare, am sa la accesorizez cu zambete si am sa-mi pun snur rosu la mana, am sa las inima libera sa se indragosteasca de cine va vrea ea fara sa-i pun oprelisti, am sa las ochii sa-mi lacrimeze de vant si am sa rad fericita, am sa fiu mai toleranta cu mine si cu cei din jurul meu, am sa ofer cadouri fara sa cer ceva in schimb si fara sa astept gratitudine, am sa-mi indulcesc gura cu prajituri, am sa traiesc mai mult in prezent decat in dorintele, asteptarile si telurile mele, am sa-mi fac prieteni noi si am sa impart zambete celor incruntati

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu