luni, 23 martie 2009

Interviu cu Roxana Radu

Prima data am facut cunostinta cu R.R prin intermediul blogului. Apoi am cunoscut-o personal cand am initiat o colaborare cu revista pe care o conduce. De ce o admir pe Roxana? Pentru ca face parte din categoria celor care nu scriu pe blog doar lucruri care sa-i avantajeze ci vorbeste si despre micile ei esecuri, are curaj si idei pertinente. Toate astea o fac sa fie “real”, sa nu creeze suspiciuni de genul ”oare omul asta e perfect, niciodata nu greseste?” stirbindu-i astfel din credibilitate. Asa ca fiind un exemplu pentru mine, am zis ca poate fi un exemplu si pentru voi. Iat-o asadar pe Roxana Radu - o femeie ce isi cunoaste valoarea!

T: Am citit o declaratie de-a ta care m-a surprins in mod placut: „in conditiile in care pe mine nu m-au ajutat altii sa evoluez ca stilist de moda, mi s-a parut corect sa incerc macar sa ajut.” Cum ai putut sa ramai nealterata de rautati, fite, intr-o lume in care nimeni nu mai ajuta pe nimeni?

R.R: Incerc sa ma vindec de egoism astfel. Si pentru ca asa am fost crescuta, din respect pentru parinti le ascult sfaturile si indemnurile. Si pentru ca stiu ca atunci cand faci bine, ti se plateste cu aceeasi moneda ... la un moment dat. Cred si eu in naivitatea mea, ca daca ignor raul acesta dispare, cel putin cel din jurul meu.

T: Care au fost punctele cheie care au marcat evolutia carierei tale?

R.R: Am locuit in Londra si Dublin. Alte lumi, alte civilizatii de la care am invatat tot ce stiu astazi. Si nu in ultimul rand educatia pe care am primit-o de la ai mei parinti.

T: In prezent, stiu ca esti redactor-sef al revistei Ideal Mariaj. Cum arata lumea presei in ochii Roxanei Radu?

R.R: Oficial, Ideal Mariaj nu are nicio legatura cu presa din Romania datorita nisei. Cum vad presa romaneasca insa? Nu o prea vad, tind sa ma orbeasca publicatiile de top, precum Libertatea, Can Can. Dar am tot respectul pentru Tabu, Tango, Romania Libera sau Catavencu

T: Tinand cont de faptul ca la baza esti consilier de imagine, stilist, as dori sa stiu: se dezvolta si la noi industria de imagine?

R.R: Desigur, si din ce in ce mai bine. Mai intai trebuie sa fii multumit cu ce e in interior ca sa te poti mai apoi ocupa si de exterior. As putea generaliza afirmand ca romanii inca mai sunt preocupati de interior, dar risc sa deranjez.

T: Consideri vreo vedeta de la noi un trendsetter? Care ar fi aceea?

R.R: Sincer, nu. Pentru ca nici o vedeta de la noi, exceptand Anna Lesko, nu are un stil propriu. Marea majoritate copieza vedetele internationale.

T: Te-ai gandit vreodata sa scoti o carte care poate sa convinga in vreun fel pe unii oameni ca moda nu e doar un subiect superfluu?

R.R: Daca as sti ca o carte ar convinge ca moda nu e un subiect superflu, nu as mai dormi pana nu as termina de scris. Din pacate trebuie mai mult decat atat. Ca sa poti intelege ceva trebuie sa cunosti, sa experimentezi pe propria piele sa studiezi etc

T: Ce ti-ai dori sa nu mai vezi pe strada, ma refer aici, strict, la vestimentatie?

R.R: Mi-as dori sa nu mai vad doar oameni tristi. Pentru ca atunci cand esti multumit cu tine, implicit fericit, pana si haina pe care o porti zambeste. Indiferent ca e stil pitipoanca, business sau sport. Haina face pe om, dar si omul face haina.

T: Cum vezi astazi cocktailul asta de meserii: termini conservatorul si dai sfaturi in moda, esti cantareata si prezinti stirile, esti manechin dar scrii in reviste? Oare nu mai este relevant sa ai o pregatire in domeniul respectiv, ca o garantie, intr-un fel....?

R.R: Sincer, eu nu am terminat jurnalistica dar sunt redactor sef, deci ... Daca vrei sa faci ceva cu adevarat de valoare studiezi, cu sau fara diploma. Restul sunt doar functii efemere.

T: Am mai observat la noi genul de mandrie „nimic din ce e pamantesc, nu mi-e strain”, in traducere o singura persoana isi desfasoara activitatea in 4 sectoare diferite, pretinzand ca pe toate le face la cote foarte inalte. Mai poate fi credibila?

R.R: Eu incerc sa acopar sectoare diferite si nu imi ies toate simultan, dar in timp si cu perseverenta poate reusesc. Tind sa sper, desi la cote inalte categoric nu. Experienta si varsta isi vor spune cuvantul, asta stiu sigur.

T: Am vazut pe site-ul tau ceva scris despre niste pictoriale pe care le-ai realizat, dar care nu ti-au fost publicate. In schimb, de-a lungul timpului in reviste, am vazut publicate pictoriale foarte proaste, care nu transmiteau nimic. Oare de ce crezi ca sunt promovate, uneori, non-valorile?

R.R: Redactorul-sef e cel care isi da acordul final. Unii tind spre preferinte personale, altii spre profesionalism.

T: Care dintre tendintele acestui sezon le-ai recomanda cititoarelor?

R.R: Stil inseamna atitudine. Da, e ultima tendinta in materie de moda. Recomand ce ti se potriveste, ce iti place, ce iti complementeaza trasaturile naturale si personalitatea. Trendul e doar coperta unei carti. Nu cumperi cartea doar pentru coperta, nu?

T: Ce ar vrea sa schimbe R.R in mentalitatea romanilor despre moda?

R.R: Ca moda nu e o fita, nu e snobism, e doar o industrie.

T: Despre femeia Roxana Radu se stiu putine lucruri. In afara faptului ca esti o femeie frumoasa si desteapta, plina de initiative, ce ar trebui sa mai stim....?

R.R: Ca nu sunt frumosa si desteapta. Si chiar daca as fi nu ar conta deloc in umila-mi parere. Nu, nu sunt modesta. Initiative am ce e drept, sper bune, sper de folos. Cresc odata cu oamenii care vin si pleaca din viata mea. Daca nu ar fi ei nu as avea inspiratie, nu as avea initiative, as fi un si mai nimeni decat sunt acum.

T: As vrea sa te intreb unele lucruri si despre cine esti, nu numai despre ce faci. Este R.R indragostita, acum?

R.R: In momentul asta nu, dar acum o ora eram indragostita lulea de “Im Alright – Stereophonics.”

T: Ce te incanta la un barbat?

R.R: Faptul ca e barbat.

T: Cum iti petreci putinul timp liber?

R.R: Citesc, plimband cainele, socializez la diferite evenimente si folosesc in exces internetul, mai ales de cand a aparut Romanian Fashion Bloggers, BlegooPR si Twitter.

T: Ce te sensibilizeaza cel mai mult?

R.R: Bunatatea oamenilor si animalele. .

T: Iti doresti un destin normal sau unul spectaculos?

R.R: Doar imi doresc un destin, cum o fi el sa fie. Sau cum citeaza des tatal meu – « si cand muri-voi eu mai trai-voi oare ? «

T: Ai vreun talent ascuns? Care ar fi acela?

R.R: Pai e asa de ascuns ca nu l-am gasit inca. Sau se pune – am talent la modelat sarmale?

© 2009-Tatiana Ernuteanu- e-tatiana.blogspot.com

6 comentarii:

  1. Multumesc ... sincer. Si mi-a facut o deosebita placere. Cand primesti intrebarile corecte dai si raspunsurile corecte ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu iti multumesc pentru faptul ca ai fost de acord sa dezvalui o mica parte din ceea ce inseamna R.R.

    RăspundețiȘtergere
  3. Roxana: Tu chiar esti atat de mandra de BlegooPR incat sa il amintesti in interviuri?

    Mi se pare cel mai nefericit mod de a-ti cauta o alta identitate. RR te prinde atat de bine. Incerc sa iti citesc doar blogul si sa fac abstractie de BlegooPR. Mai citeste si tu o data prostiile de acolo, IMHO iti afecteaza destul de mult imaginea. Denota doar lipsa de incredere in persoana proprie, care poate fi sugerata elegant pe blog (modul mucalit e acceptat in blogosfera sa stii), nu ascunsa in spatele unei poze penibile care atrage doar jumatatile de creier.

    Pacat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bine realizat interviul, l-am citi cu mult interes:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca fotografia in care apare Roxana este una care o avantajeaza , nu ca la interviul din hotcity.ro in care aparea o poza facuta dupa ce terminase de facut sarmale .
    Nu iti spusa ca cenzureaza tot ce apare pe blog si ca este foarte impulsiva si orgolioasa .
    Pictorialele care apar in reviste , sunt intr-o proportie covarsitoare produsul eforturilor depuse de PR-ul unor vedete si vedetute care dau banu ca sa apara acolo unde trebuie .

    RăspundețiȘtergere
  6. In urma cu cateva luni de zile am inchiriat Roxanei Radu o garsoniera. Din pacate, pentru noi, in ziua de 20 ianuarie 2011, Roxana Radu a disparut fara urma (nu reusim sa dam de ea nici telefonic nici fizic),
    fara sa ne plateasca chiria pe ultima luna (avem acte doveditoare in acest sens pe care vi le pot trimite daca imi solicitati acest lucru), luand din garsoniera si lucruri care nu ii apartineau, lasand in urma
    garsoniera intr-o stare deplorabila (mancare mucegaita, gunoi aruncat pe jos prin bucatarie, cutii de bere goale aruncate in sufragerie sub pat, baia murdara, sticle sparte pe hol, patul si dulapul rupte - in conditiile
    in care i-am predat locuinta cu mobilier NOU si perfect curata, masina de spalat stricata, etc.nu ne-a inapoiat cheile de la casa, etc.
    De aceea va rog frumos, daca puteti sa imi spuneti cum pot da de ea dati-mi si mie un mail la urmatoarea adresa: arh.razvan@gmail.com. Concluziile trageti-le singuri.
    www.youtube.com/watch?v=oLlEyvA2ceU
    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere