luni, 23 februarie 2009

Dan Helciug - Rebelul Ordonat!

Dan Helciug – umor, spontaneitate, cam asta remarci la o primă vedere de ansamblu. Pătrunzând dincolo de ce transpare, găsești un om puternic, cu multa ambiţie, simț al responsabilității și grijă de sine.
Nu, nu sunt laude! Toate aceste atribute au fost încă odată, dacă mai era cazul, dovedite în acerba luptă cu kilogramele care uneori nu scutește nici statutul de vedetă.
Și de data asta a învins, deşi recunoaşte că ”a fost dificil să duc la bun sfârșit perioada impusă de dietă. Timp de 1 an am tot încercat să o ţin, însă nu aveam destulă motivaţie. Determinarea a venit odată cu momentul în care am realizat că e greu să duci atâtea kilograme în spate, mai ales că îmi afectau și sănătatea”. Dacă pentru un moment ne-am gândit că a luat decizia din considerente pur estetice, am aflat că sănătatea a fost cea prioritară.
Întrebat fiind de dieta abordată, Dan a răspuns foarte deschis, dornic să vină în folosul celor ce vor să slăbească “Am tot abordat diferite diete, dar rezultatele nu apăreau, însă, după dieta daneză, am slăbit 17 kg în câteva luni. În cele 2 săptămâni de dietă se pierd cam 7-8 kg. Această dietă, cunoscută și drept dieta astronauţilor, se ține timp de 2 săptămâni, este undeva la limita dintre strict și permisiv și conţine destul de multe elemente nutritive. Pe tot parcursul dietei am făcut mult sport: alergare, de 3-4 ori pe săptămână, sală și la două zile, acasă, 400 de flotări și 500 de abdomene precum și masaj anticelulitic. Sportul pe care îl recomand însă exclusiv pentru a slăbi eficient este alergatul, fie în aer liber, fie pe bandă. După perioada dietei, mi-am făcut un regim de viață foarte echilibrat, cu reguli stricte. Spre exemplu, am exclus ca și alimente cartofii prăjiți, de fapt prăjelile în general, mănânc totul gătit după metoda înăbușită, niciodată nu mănânc după ora 6, decât foarte rar, câte un fruct, iar alcoolul, băuturile carbogazoase și dulciurile nu mai au ce căuta în meniul meu. Cam astea sunt secretele mele în ceea ce privește rezultatele uimitoare pe care le-am avut”.
Ştim cu toţii că dieta înseamnă voinţă și renunţare, iar acestea aduc cu sine frustrare. Constrângerea, de fapt, e cea care ne face să nu putem ține o dietă ca la carte, precum și latura noastră hedonică, de a găsi o imensă plăcere în a mânca.
Despre disconfortul din timpul curei, Dan afirmă ”nu mi-au lipsit anumite feluri de mâncare, deşi sunt o natură gurmandă, cât libertatea de a alege. Cu toate astea, am găsit mici trucuri de a-mi păcăli organismul: dacă simțeam nevoia de dulce, găseam ceva să mănânc, însă cu foarte puţine calorii. De exemplu, am inventat tot soiul de combinaţii în alimentaţie: fulgi cu portocale sau cu struguri. Nu mi-am frustrat niciodată organismul, ci am încercat să-l autoeduc. Trebuia să-l învăț cu noul regim de viață. E adevărat că la începutul dietei am resimţit o stare de nervozitate și slăbiciune, însă erau semnale false pe care le primeam din subconştient”.
Nu de puţine ori, se întâmplă să renunţăm la o dietă doar pentru că nu vedem rezultate imediate, iar asta ne face să ne îndoim de eficacitatea ei. Ei bine, trebuie multă răbdare, am aflat de la Dan ”în primul rând important e ca dorinţa să vină din interiorul tău, nu pentru persoanele din jurul tău, nici ca să intri intr-o anume mărime de blugi. Crezând cu tărie că rezultatele vor veni, ele nu vor întârzia să apară. În plus, trebuie să îi acorzi timp corpului tău pentru a se obişnui cu noul regim. Organismul e ca un calculator, nu îi ștergi programele, ci le upgradezi”
În ceea ce privește cariera profesională, Dan a fost extrem de draguț și ne-a împartașit căteva din planurile sale de viitor. Se pregătește să lanseze un nou album F.P.S( Fotbal. Politica. Sex), producție proprie, sub o noua titulatură Dan Helciug & Co, iar promovarea acestui album va consta în susținerea unei serii de concerte.
Și pentru că Dan adoră proiectele curajoase, în primavară, vom putea merge la lansarea cărții sale, o culegere de nuvele. Celelalte surprize ni le va dezvălui la momentul oportun.


Articol publicat in revista Slab sau Gras

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu